Wat een feest in een vaas, mijn eerste Bloomon ervaring.
Lifestyle

Abonnement op bloemen; mijn Bloomon ervaring

Ik neem je even mee, een jaar terug in de tijd. Vriendin Zjojes vraagt of ik mee wil naar een workshop van Bloomon. In Cruquius. Dat doet geen belletje rinkelen. De plaatsnaam niet en de naam Bloomon ook niet. Maar Zjojes is een van mijn hipste vriendinnen, die altijd op de hoogte is van de leukste trends, dus ik roep meteen ja. Gevolgd door, uh wat is dat precies. Wat volgt is mijn eerste Bloomon ervaring.

Mijn eerste Bloomon ervaring

Samen met vriendinnen Zjojes en Margriet op weg naar het afgelegen Cruquius. Een avontuur op zichzelf. Ik denk niet dat ik hier ooit nog een keer zal komen. De workshop is verassend leuk. Check de blog van Zjojes. Ze maakte prachtige foto’s.

Een Bloomon workshop is hartstikke leuk.

Een Bloomon workshop is hartstikke leuk. Foto: Zjojes

Het is alleen niet zo makkelijk als ik dacht. Ik mik wat takken in de grote vaas, bloem hier, nog wat groen daar en dan is het een samengeraapt zootje. Gelukkig kan Anton mij uitleggen wat ik beter zou kunnen doen. Ik haal alles weer uit de vaas en begin opnieuw. De grote takken vormen de basis van mijn bloemenkunstwerk. Ik probeer er nu een samenhangend geheel van te maken. En warempel,  ik ben supertrots op de bos die ik mee naar huis neem.

Wat een feest in een vaas, mijn eerste Bloomon ervaring.

Wat een feest in een vaas, mijn eerste Bloomon ervaring.

Ik geniet dik twee weken lang van mijn bloomon kunstwerk. Neem ik daarna meteen een abonnement op Bloomon? Want dat is wat het bedrijf verkoopt, bloemen die je thuisbezorgd krijgt. Net als zo’n Hello Fresh box. Alleen dan niet eetbaar. En langer houdbaar. Je kunt kiezen uit een wekelijks, tweewekelijks of  maandelijks abonnement, uit drie verschillende formaten bossen en het is op elk moment opzegbaar. Of je zet de levering op pauze. Handig met vakanties.

Plaatselijke bloemist

Terug naar de vraag, neem ik een abonnement? Nee. Niet meteen. Dat komt niet omdat de bloemen niet prachtig zijn of van slechte kwaliteit. De workshop is leerzaam, Anton weet zijn liefde voor bloemen goed over te brengen. Nee, het komt door de opmerking van mijn vriendin. “Ik gun de plaatselijke bloemist ook inkomsten.” Daar heeft ze een punt.

Dus besluit ik om zelf bloemen uit te zoeken bij de plaatselijke bloemist. Ik neem me voor om dit elke 2 a 3 weken te doen. En voer dit plan maar liefst 2 keer uit.

Ik wil niet klagen over hoe druk ik ben. Valt best mee. ’s Avonds heb ik genoeg tijd om stukjes te tikken of te Netflixen. Dan zou ik ook een mooi boeket kunnen schikken. Alleen is de bloemist dan gesloten. En verder kom ik er niet aan toe. Het schiet erbij in. Ik vergeet het. You get the picture.

Kerstboom eruit..

Een jaar vliegt zo voorbij en de kale hoek nadat de kerstboom is opgeruimd zit me dwars. Ik vraag eens wat rond bij vriendinnen over hun ervaring met Bloomon. “Grappig, ik heb net mijn abonnement stop gezet. Ik mis het gevoel van de bloemist. Op mn fiets ernaar toe, zelf bloemen uitzoeken en helemaal gelukkig naar huis. Mijn bloemist weet ook wat ik mooi vind.”

Een andere vriendin kiest wel voor het gemak van een abonnement. “Ik krijg nu elke maand standaard een mooie bos bloemen, ik nam niet de moeite om naar een bloemist te gaan. Dus had ik nooit bloemen in huis terwijl ik er zo van hou.”

Maandelijks nieuwe bloemen

Ik surf naar de site van Bloomon. En doe wat ik een jaar geleden had moeten doen. Klik op maandelijks bezorgen, eerst eens kijken hoe dat gaat. Ik kan het altijd nog makkelijk aanpassen naar tweewekelijks. Al snel krijg ik een mailtje als bevestiging. En nog een om te vertellen wanneer de bezorger ongeveer komt. Een kaartje met de post. Ik voel me zo best welkom bij Bloomon. Nog een mail met een precieze tijd. Een SMS dat de volgende dag mijn Bloomon bos zal komen. En nog 1 op de dag zelf met de melding dat de bezorger vertraging heeft. De spanning wordt opgebouwd.

Winters wit

Daar is hij dan. Ik voel een lichte teleurstelling. De bos lijkt best klein. En ik heb nog wel de tussenmaat M besteld. Ik scheur het papier eraf. Geen kleur. Heb ik weer. De eerste bos die ik bestel is winters wit. Moet je van houden. Ik niet zo.

Veel te weinig kleur naar mijn zin, maar wel mooi.

Veel te weinig kleur naar mijn zin, maar wel mooi.

Het kaartje met de uitleg over de bos ‘Go with the Flow’ spreekt me wel aan. Op de website van Bloomon lees ik meer over mijn bos. En als ik de bloemen en takken in de vaas zet word ik al iets enthousiaster. Vaas op het krukje in de kale hoek. Ik op de bank. Toch wel erg mooi. En de volgende keer kiest Bloomon vast voor kleur. Hoop ik.

Vaas cadeau

Ben jij nu ook enthousiast geworden over een bloemenabonnement van Bloomon? Stuur even een mailtje naar missfortynl@gmail.com. Als nieuwe klant mag ik anderen blij maken met een gratis vaas bij de eerste bestelling. Ook als je maar 1 keer een bos wilt bestellen. Je hebt daarvoor een code nodig, die ik je met alle liefde toestuur. Ik heb 3 codes, dus op = op.

Heb jij al eens online bloemen besteld? Wat is jouw Bloomon ervaring?

 

Previous Post Next Post

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply Marianne januari 14, 2017 at 12:07 pm

    Dat kan de plaatselijke bloemist ook! Voor bedrijven die wekelijks een verse bos op de balie willen hebben bestaat zo’n abonnement al jaren. In de trouwzaal op Kernhem hadden we vroeger zelfs een abonnement waarbij de bloemen op vaas geleverd werden, de vaas ging weer mee terug bij de volgende levering. Super handig, leverde ook veel verschillende vormen en formaten op. Voor de Bloomon prijzen ziet elke lokale bloemist je graag komen en je kunt nog aangeven wat je mooi vindt ook!

  • Reply Nathalie januari 18, 2017 at 9:01 pm

    De bossen zijn prachtig.. ik hou daar wel van!

    Persoonlijk vind ik het echt te kostbaar voor de beperkte bos die je ontvangt, dan ga ik liever zelf wat uitzoeken in de winkel.

  • Leave a Reply